Skip to main content
  • ConceptWall 86 Giydirme Cepheler ve ConceptWall 50 Giydirme Cepheler - Apartman kompleksi Levent Kanyon konumlanmış Istanbul, Türkiye
  • ConceptWall 86 Giydirme Cepheler ve ConceptWall 50 Giydirme Cepheler - Apartman kompleksi Levent Kanyon konumlanmış Istanbul, Türkiye
  • ConceptWall 86 Giydirme Cepheler ve ConceptWall 50 Giydirme Cepheler - Apartman kompleksi Levent Kanyon konumlanmış Istanbul, Türkiye
  • ConceptWall 86 Giydirme Cepheler ve ConceptWall 50 Giydirme Cepheler - Apartman kompleksi Levent Kanyon konumlanmış Istanbul, Türkiye
  • ConceptWall 86 Giydirme Cepheler ve ConceptWall 50 Giydirme Cepheler - Apartman kompleksi Levent Kanyon konumlanmış Istanbul, Türkiye
  • The Jerde Partnership/ Tabanlioglu Mimarlik

Levent Kanyon

Istanbul - Türkiye - 2006

İstanbul, giderek büyüyen nüfusu şu anda 14 milyon nüfusa sahip olup, en kalabalık üç Avrupa kentinden biridir. Bu ligdeki diğer iller Londra ve Paris'tir. Nüfusları İstanbul'un yarısı kadardır. İstanbul'u benzersiz bir şehir haline getiren başlıca özellikler, İstanbul'u iki bölüme ayıran olağanüstü topografya ve Boğazdır. Bu durum aynı zamanda yeni şehirlerarası taşımacılık sistemlerini uygulamada çok zorlamaktadır. Freemarket ekonomisinin eğilimi, kentleşmeyi Boğaz'ın batı yakasındaki güney-kuzey ekseninde genişletmektir, ancak bu aynı zamanda İstanbul'un kuzeyinde bulunan orman ve su kaynakları için bir tehdittir. Büyükşehir belediyesi, İstanbul'un güneydoğusundaki büyüme eksenini Doğu-Batı yönüne kaydırdı.

 

Açık havadakş Levent Kanyon, çok fonksiyonlu binalardan biridir. 26 katlı bir ofis bloğundan, 179 lüks daireden ve açık hava dolaşım alanlarına sahip büyük bir alışveriş merkezinden oluşur. Kanyon'u benzersiz kılan, alışveriş bölgelerinde kullanılan açık hava temasıdır. İstanbul, 1988'de büyük ölçekli alışveriş merkeziyleriyle tanıştı. Bu binalar, İstanbul'da çok az sayıda gerçek açık hava kamusal alana sahip yeni bir kamusal alan haline geldi. Bu binaların tümü, uzun yıllardır dünyada kabul gören, çok karakteristik bir mimari tarzı doğrultusunda dizayn edildi. Çoğu koridorları ya da galerileri astarlayan dükkanlarla büyük kapalı "kutular" dır. Levent Kanyon, kabul edilen bu mekansal eğilimleri - birden fazla şekilde - takip etmemiştir çünkü büyük bir yatırım riski de taşımaktadır. 250.000 m2'lik kompleksin ana konsept tasarımı, karargahı Los Angeles'ta bulunan büyük bir uluslararası mimari tasarım firması olan Jerde Partnership tarafından oluşturuldu. Jerde, konsept tasarımını detaylandırmak için İstanbul'da bulunan Tabanlıoğlu Mimarları ile işbirliği yapıyordu. Karmaşık ana çekirdeğinde alışveriş ve eğlence alanı bulunmaktadır. Üç katlı alanda, merkezi bir uzun sarma avluya bakan kıvrımlı ve sarma açık hava galerisi bulunmaktadır. Eğlence tesisleri, bir kısmı ana sirkülasyon alanının üzerinde büyük bir kanopi oluşturan geniş bir küre içine yerleştirilmiştir. Neredeyse bir yapay topografya olan bu alanın genel hissi çok heyecan vericidir ve kutuya benzer alışveriş merkezlerinde alışveriş yapan İstanbul vatandaşları için benzersiz bir deneyim sunar. Bununla birlikte, açılış öncesinde, şiddetli kış koşulları ve sıcak yaz ayları, gündelik hayatın üzerinde böyle bir etkiye sahip olduğu için böyle bir kamusal alan için açık hava konseptinin gerçekten İstanbul'da çalışıp çalışmayacağı konusunda çok spekülasyon vardı. Aslında, açık havada alışveriş, İstanbul sakinlerinin çoğu için yeni bir konsept değildir. Alışveriş merkezlerinin çoğu artık alışveriş merkezlerine yönlendirilmiş olsa da, İstanbul vatandaşları, mağazaların sayı bakımından zengin olduğu çeşitli ilçelerde dolaşmaktan, hatta Bağdat Caddesi veya Nişantaşı veya Beyoğlu ilçelerinden alışveriş yapmak istiyorlar. Bu nedenle Levent Kanyon, İstanbul'un nüfusu tarafından kabul gördü ve ilk dört ayında yaklaşık iki milyon kişi tarafından ziyaret edildi.

ÇOK FONKSİYONELLİ

Jerde Ortaklığı tarafından yaratılan bu tip tek yapı Levent Kanyon olmadığından, açık hava alışveriş merkezi kavramları dünyada giderek daha yaygınlaşmaktadır. Bu gruptaki benzer tasarımlar Kore, Çin, Polonya ve ABD'de de görülebilir. Ünlü İngiliz mimar FOA tarafından tasarlanan Meydan Alışveriş Merkezi için İstanbul'un Asya yakasında benzer bir yaklaşım ancak farklı bir mimari konsept de gerçekleştiriliyor. Alışveriş merkezi, bugünlerde gittikçe az kullanılan bir terimdir. Kentlerin merkezi ilçelerinde bulunan çok sayıda birim giderek daha pahalı hale geldiğinden, yeni binalar, günün 24 saati yapılar haline getiren farklı işlevlerin bir karışımını içeriyor. Alışveriş merkezlerini eğlence, ofis ve konut işlevleri ile karıştırmaktır. Levent Kanyon, aslında 10 yıl önce İstanbul'da bir başka alışveriş merkezi Akmerkez tarafından başlatılan bu yeni trendin iyi bir örneğidir. Akmerkez'in mimari kalitesi çok tatmin edici olmasa da, çok fonksiyonlu konsept yatırımcılar için çok tatmin ediciydi. Levent Kanyon, iyi tasarım değerinin istisnai bir örneğidir ve dolaylı ama çok iyi düşünülmüş bir mimari konsepttir.

Involved stakeholders

Mimar

  • The Jerde Partnership/ Tabanlioglu Mimarlik

Uygulayıcı

  • Fenis Sistem

Fotoğrafçı

  • Izzet Keribar

Diğer paydaşlar

  • Is Real Estate & Investment (Investors)
  • Eczacibasi Group (Investors)
  • Tepe (General contractors)